٥ نکته‌ای که باید قبل از تبلیغ وب سایت در نظر داشته باشید

٥ نکته‌ای که باید قبل از تبلیغ وب سایت در نظر داشته باشید

شما با هدفی مشخص سایتی را طراحی کرده‌اید، حالا قصد رونمایی از آن را داشته و می‌خواهید با تبلیغ وب سایت مشتریان را به سمت سایت‌تان جذب کنید. انجام تبلیغات هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری خواهد بود اگر در زمان صحیح و رعایت مواردی اقدام به انجام آن کنید. اگر بدون داشتن هیچ‌گونه استراتژی عجولانه دست به تبلیغ بزنید فقط سرمایه خود را ازدست‌داده‌اید. پس قبل شروع تبلیغات بهتر است این مقاله را بخوانید.

مالکان بسیاری از سایت‌ها طمع کرده و قبل از اینکه سایتشان کاملاً آماده رونمایی شده باشد، سایت خود را رونمایی کرده و هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغاتشان می‌کنند. شاید این کار به معنای اتلاف صددرصدی زمان و هزینه نباشد اما یکی از راه‌ّ‌هایی است که وب‌سایت شمارا تخریب می‌کند. قبل از شروع تبلیغ برای سایتتان باید یک سری مسائل را در نظر داشته و کامل کنید.

قبل از شروع تبلیغات آنلاین باید اطمینان حاصل کنید که یک طرح بازاریابی مطمئن در اختیاردارید. برای اینکه تلاش‌های بازاریابی شما به موفقیت برسد باید یک راهنمای مختصر از هر آنچه می‌خواهید انجام دهید داشته باشید. همچنین باید بودجه مالی برای این دست تبلیغات را نیز فراهم کرده باشید.

  1. اهداف وب‌سایت تبلیغاتی
    اول‌ازهمه باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کرده و مطمئن شوید که چرا می‌خواهید سایتتان را ارتقا دهید. شاید ظاهراً دلیل این باشد که قصد جذب مشتری بیشتر داشته تا محصول و سرویس‌های خود را به فروش برسانید، اما اصلاً تعجب‌برانگیز نیست که بسیاری از مردم هنوز از اهدافشان مطلع نیستند. اول مطمئن شوید که می‌دانید اهداف شما از این وب‌سایت چیست. اگر شما در حال تبلیغ برای یک محصول یا سرویس هستید، هدف اولیه‌تان از داشتن یک وب‌سایت ترقی و پیشرفت است. یک نکته دیگر که باید در نظر بگیرید این است که حالا چطور وب‌سایتتان را در بین میلیون‌ها وب‌سایت دیگر که برای جذب بازدیدکننده و مخاطب با یکدیگر رقابت می‌کنند، ارتقا داده و اینکه مخاطبین چرا باید سایت شمارا برای بازدید انتخاب کنند.
     
  2.  آدرس وب‌سایت
    شما می‌توانید یک آدرس وب‌سایت فروشنده یا آدرس وب سفارشی انتخاب کنید. یکی از مزایای آدرس‌های سفارشی وب این است که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به‌صورت مؤثرتری وب‌سایت شمارا پیدا کنند. احتمال دیده شدن سایتتان وقتی از آدرس سفارشی استفاده کرده‌اید بیشتر است چراکه اگر بازدیدکننده نام سازمان یا کمپانی شمارا در نوار جستجو وارد کند موتورهای جستجوگر به‌سرعت بیننده را به سایت شما راهنمایی می‌کند.

    آدرس سفارشی، وب‌سایت شمارا نشانه‌گذاری کرده و به‌محض جستجو چون تلفظ نام سایت‌تان آسان‌تر است داخل اولین یافته‌های موتورهای جستجوگر ظاهر می‌شود.
     
  3. موتورهای جستجوگر
    موتورهای جستجو ابزاری عالی هستند برای کاربران اینترنت و کسانی که وبگردی می‌کنند. بنابراین برای صاحب یک سایت بسیار مهم است که در ابتدای لیست موتورهای جستجو قرار بگیرد. این موضوع به‌راحتی اتفاق می‌افتد اگر سایت شما رتبه خوبی را در موتورهای جستجو به دست آورد. بااین‌وجود به دست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجو کار آسانی نیست، چراکه شما میلیون‌ها رقیب دارید که کمپانی‌های موفق نیز دراین‌بین هستند.

    یک‌راه دیگر این است که شما وب‌سایتتان را بهینه‌سازی کنید. باید سایت خود را با اطلاعات مفید پرکرده و به شکل یک سایت حرفه‌ای سازمان‌دهی‌اش کنید. متاتگ‌ها را به سایت اضافه کنید، کلمات کلیدی قدرتمند نیز برای سایتتان یک کمک مهم به‌حساب می‌آید.
     
  4. ایمیل
    یک ایمیل شخصی‌سازی‌شده که با دامنه سایت و نام تجاری شما هماهنگ باشد می‌تواند در ارتقا سایتتان مفید باشد. قبل از اینکه ارتباطاتتان را شروع کنید باید جامعه هدف خود را بررسی کرده و ببینید بازدیدکنندگانتان ممکن است چه مطالبی را از شما بخواهند. وقتی قدم‌های قبلی را مشخص کردید، قدم بعدی‌تان مرور استراتژی عمومی بازاریابی‌تان است. قبل از هرگونه اقدام درزمینهٔ تبلیغات سایتتان بهتر است که ابتدا بازار را موردبررسی قرار دهید. اعلان زودهنگام سایتتان زمانی که هنوز به‌صورت کامل تکمیل‌نشده است یک فاجعه خواهد بود. شما نه‌تنها بازدیدکنندگانتان را ازدست‌داده بلکه اعتماد مردم نسبت به خود را نیز از دست می‌دهید. شما هزینه زیادی را صرف تبلیغات خود می‌کنید، بازدیدکنندگان وارد سایتتان می‌شوند و کامل نبودن سایت آن‌ها را فراری می‌دهد. پس اول از کامل بودن همه‌چیز مطمئن شده و سپس شروع به تبلیغ کنید.
     
  5. سایت باید کاربرپسند باشد
    بعد از رعایت همه گفته‌شده در بالا، قبل از شروع تبلیغات باید مطمئن شوید که سایتتان برای بازدیدکنندگان جذاب بوده و کاربری که وارد سایت می‌شود می‌تواند به‌راحتی به چیزهایی که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید بخشی هم در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان بتوانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند. هدف این است که کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند داخل سایت سرگرم شده و برای مدتی به‌راحتی بتوانند قسمت‌های مختلف سایت را بررسی کرده و در سایت بمانند. چراکه برای یک‌لحظه باز کردن سایتتان و سریعاً بستنش از سوی کاربران نه‌تنها برایتان مفید نبوده بلکه ضرر هم دارد.

درآخر این مقاله درصورتی که نیاز به مشاوره رایگان برای تبلیغات وب سایت خود دارید می توانید با شماره ۰۹۱۰۶۶۶۵۴۵۶ تماس حاصل فرمایید، کارشناسان ما اماده مشاوره رایگان به شما هستند.

 

منبع: هاست ایران

لینک کوتاه این مطلب: 



تصویر امنیتی