چگونه رفتار کاربران وب‌سایت را بررسی و تحلیل کنیم؟

چگونه رفتار کاربران وب‌سایت را بررسی و تحلیل کنیم؟

در دنیای پر رقابت اینترنت، هر وب‌سایتی در تلاش است تا با به‌کارگیری روش‌های مختلف کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نماید تا بتواند به آن‌ها خدمات و یا محصولات خود را ارائه دهد؛ اما جذب بازدیدکننده نباید تنها هدف مدیران وب‌سایت‌ها باشد، بلکه می‌بایست کاربری که پس از مدت‌ها تلاش به سایت جذب‌شده است را در سایت نگه داشت و آن‌قدر آن را مشتاق نمود تا از سایر صفحات وب‌سایت نیز دیدن نماید و زمان بیشتری را در وب‌سایتتان بگذراند. اما گاهی ممکن است بنا به دلایلی در این امر موفق نبوده و کاربران از سایت شما خارج می‌شوند. در این مقاله یاد می‌گیریم که چگونه با ۱۰ گام بسیار ساده تمام کلیک‌های خروجی سایت خود را با استفاده از گوگل تگ منیجر را دنبال نموده و دلیل خروج آن‌ها را دریابید و با اصلاح آن، کاربران خود را حفظ نمایید.

به‌عنوان یک مدیر وب‌سایت به چند سؤال پاسخ دهید که آیا تابه‌حال برای نگه‌داشتن بازدیدکننده در وب‌سایت خود اقدامی کرده‌اید؟ آیا برای ماندن و همیشگی کردن بازدید آن‌ها برنامه‌ای داشته‌اید و یا با بی‌توجهی درب خروج از سایت را برای آن‌ها باز کرده‌اید؟

بسیاری از بازدیدکنندگان می‌آیند، مطالب را می‌خوانند و می‌روند، این اتفاق در هر ثانیه برای صدها هزار وب‌سایت از جمله وب‌سایت شما در حال رخ دادن است. این نکته را در ذهن داشته باشید که هر خروج بازدیدکننده‌ای بد و شوک‌آور نیست زیرا بسیاری از این خروج‌ها یک خروج دوستانه است، به‌عنوان‌مثال شما دارای یک سایت فروشگاهی هستید، کاربر به سایت شما مراجعه نموده و پس از بررسی محصولات به محصولی که به دنبال آن بوده دست‌یافته، آن را سفارش می‌دهد و سایت شما را ترک می‌کند؛ اما اگر کاربران بدون اینکه از مطالب موجود بر روی سایت شما استفاده‌ای ببرند و یا در سایت شما گردشی داشته باشند آن را ترک کنند این خروج را می‌بایست بد دانست. آن‌ها از وب‌سایت شما خارج می‌شوند چون شما این‌گونه خواسته‌اید!

چرا بازدیدکنندگان شما ماندگار نیستند؟ بر روی کدام لینک‌های خروجی کلیک می‌کنند؟ در این مطلب شما می‌آموزید چگونه رفتار کاربران وب‌سایت را بررسی و تحلیل کنید و چطور راه‌های خروجی وب‌سایت خود را شناسایی کنید و با لینک‌های خارج کننده کاربر بیشتر آَشنا می‌شوید و در همین مسیر، شما فرا می‌گیرید که چطور با استفاده از Google Tag Manager تمامی این رویداد‌ها را پیگیری کنید.

ادامه مطلب...


سایتنا